Vermoeiend - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu Vermoeiend - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu

Vermoeiend

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

16 Oktober 2011 | Nederland, Rotterdam

Afgelopen week is een erg leuke maar vermoeiende week geweest. Na dat we met de loods van Zeebrugge naar Rotterdam zijn gevaren kwam daar de loods wel per helikopter. Erg gaaf om te zien, zeker omdat de loods op de brugvleugel werd gedropt. Naar binnen varen ging verder prima, vast maken ging wat minder dit keer.

In Rotterdam heb ik dit keer geen bezoek gehad, maar ben ik druk bezig geweest met het bunkeren (overdreven veel tanken) van de brandstof. Erg interessant allemaal, met de surveyor peilingen genomen, mee geholpen met de slagen los en vast te maken, en ook nog even aan boord van de bunkerboot gekeken. Dat is wel even flink wat anders dan bij ons aan boord, veel meer ‘huiselijk’ ingericht. De boot was dan ook pas 6 maanden oud.. Verder zijn in Rotterdam de kapitein en 1 MO1 gewisseld.

Woensdag vroeg vertrokken uit Rotterdam en ’s avonds vanaf 22u al weerde loods voor de aanloop van Bremerhaven aan boord. Eerst 2 uur tussen tonnen door varen, en daarna een andere loods voor het bij de ligplaats komen. Dit keer heb ik al het manoeuvreren en de communicatie met voor en achter mogen doen, en schreef Anthonyl alles in het boekje. Slechts 1 keer bijna een foutje gemaakt, door de motor bijna vooruit ipv achteruit te slaan…Maar, dat kwam op tijd goed!
Die middag ben ik met Ward even Bremerhaven in geweest, wat door het winkelcentrum gelopen, heerlijke appels gekocht en bij een wok restaurant gegeten.
Gelijk die nacht (donderdag op vrijdag) weer vertrokken.

Vrijdag nog een stuk boven geweest bij de doorgang van het Engels kanaal.

Kort om:
Dinsdag aankomst Rotterdam
Woensdag vertrek Rotterdam
Woensdag/donderdag aankomst Bremerhaven
Donderdag/vrijdag vertrek Bremerhaven

Nu varen zijn we al weer bijna de Golf van Biskaje over. Gister en vandaag gelukkig wat bij kunnen slapen, want zo’n kustreis is een aanslag op je slaap uren. Gelukkig komende 6 dagen lekker rustig de middellandse zee oversteken richting Suez. En dus ook weer het lekkere warme weer in!

Grt, Thijs