Machinekamer - Reisverslag uit Djedda, Saudi Arabië van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu Machinekamer - Reisverslag uit Djedda, Saudi Arabië van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu

Machinekamer

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

26 Oktober 2011 | Saudi Arabië, Djedda

Zo, al weer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen. Afgelopen dagen zijn we van Bremerhaven, door het Suez Kanaal, via Aqaba naar Jeddah gevaren.
Na vertrek uit Bremerhaven ben ik nog een paar dagen op de brug gebleven tot we de Golf van Biskaje over waren, dus heb ik ook de passage van Dover-Calais weer op de brug gestaan. Dit keer waren er geen Ferries die ons in de weg voeren. Enige probleem daar is dat je een beetje een ‘trechter’ in vaart door de ondieptes die daar liggen. Dus het was even wat dringen omdat we met meerdere boten daar tegelijk aan kwamen.

Tijdens de oversteek over de Middellandse zee op weg naar het Suez Kanaal heb ik in de machinekamer gestaan. Bijna de hele week bezig geweest met het over halen van de startlucht compressor. Alles tot en met de zuigers, de voeringen en de lucht koelers er uit gehad. En (uiteindelijk) alles weer goed terug gekregen. Bij de eerste keer opvullen met koelwater spoot het water er namelijk door de lucht uitlaat uit.. Maar dat is ook opgelost!

Keertje lekker rustig weekend gehad, zondag helemaal vrij, terwijl de loodsen ons door het Suez Kanaal heen navigeerden.

Maandag tijdens aankomst in Aqaba met de baas mee gelopen, kijken wat hij allemaal inde machinekamer doet. Interessant om te zien, maar wel lastig dat je steeds maar op informatie van de brug moet wachten.
Na het vervangen van de pakking van een hoofdstoomleiding naar de brandstoftanken ben ik nog met Lennart en Ward Aqaba in geweest. Lekker gegeten in een restaurantje, daarna nog wat rond gelopen langs alle winkeltjes en toen nog maar nieuwe slippers gekocht, omdat ik een duc-tape slipper reparatie niet zag zitten…

Ondanks het weer van zo’n 30 graden, is er toch een verkoudheidsvirus aan boord gekomen, dus afgelopen dagen ben ik helemaal fit meer.

Verder vermaak ik me nog altijd prima aan boord!

Grt, Thijs

  • 26 Oktober 2011 - 20:38

    Elly:

    lastig als je grieperig bent en in die warme machinekamer moet werken. Maar nog een paar dagen en dan ga je toch weer naar de brug? Veel plezier verder!

  • 27 Oktober 2011 - 08:13

    Thijs:

    Haha met Ductape hou je de wereld nog bij elkaar! "Quote van Joost (Huisje7)"

    Tot wanneer moet je nog?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijs

Actief sinds 18 Feb. 2009
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 73109

Voorgaande reizen:

01 Maart 2018 - 01 Juli 2018

Eerste reis op de Noordam

13 Februari 2017 - 13 Mei 2017

Audax

03 April 2016 - 15 Juni 2016

Maiden Voyage Audax

06 Augustus 2015 - 06 November 2015

Eerste reis op de Red Zed II

09 Februari 2015 - 09 Mei 2015

Op de werf voor Redbox

27 Augustus 2014 - 04 December 2014

Stuurman op de Fjell

12 Maart 2014 - 12 Maart 2014

Mijn tweede reis als derde stuurman op de Finesse

16 September 2013 - 19 December 2013

Eerste reis als 3e stuurman op de Finesse

16 Februari 2013 - 19 Juli 2013

Stage aan boord van de Finesse

26 Juli 2011 - 05 Januari 2012

Stage op de Kimi

18 Maart 2009 - 17 Mei 2009

Mijn reis naar Costa Rica

Landen bezocht: