Kerst in India - Reisverslag uit New Delhi, India van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu Kerst in India - Reisverslag uit New Delhi, India van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu

Kerst in India

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

27 December 2011 | India, New Delhi

Kerst in India is toch best gek. Het was warm, flink zonnig en hier dus al helemaal geen sneeuw. Zondag heb ik wel eerst nog een wacht rondje gelopen en moesten we van de ankerplaats naar onze ligplaats in Jawaharlal Nehru, India varen. ’s Middags heb ik wel lekker vrij gehad. ’s Avonds hadden we kerstdiner met de officieren. Lekkere proeverij van kalkoen, kreeft, varken en garnalen! Daarna hebben we weer eens met z’n alle film gekeken.
2e kerstdag had ik helemaal vrij, als een extra zondag. Voor de lunch hadden we toen kerstbuffet met de hele bemanning. Erg lekkere Indonesische rijsttafel, weer met kreeft er bij. Ver van huis, warm weer, maar toch wel een geslaagde kerst geweest.
’s Avonds laat zijn we nog uit Jawaharlal vertrokken en vanochtend kwamen we al weer aan in Pipavav.

Nu nog een paar dagen varen op de brug. Nu nog naar Salalah, daarna oud en nieuw vieren op de golf van Aden, laatste keer naar Jeddah om het af te leren en dan waarschijnlijk in de nacht van 5 op 6 januari naar huis vliegen!

Grt, Thijs

• 27 December 2011 - 12:46

Suzan V/d Hek:

Fantastisch Thijs, klinkt uitstekend :) Hoop dat je ondanks al het reizen en het missen van je familie toch een leuke kerst gehad hebt. Voor nu alvast een gelukkig nieuwjaar! We zien elkaar in het nieuwe jaar! xx