BBQ - Reisverslag uit Djedda, Saudi Arabië van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu BBQ - Reisverslag uit Djedda, Saudi Arabië van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu

BBQ

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

07 September 2011 | Saudi Arabië, Djedda

En toen waren we al weer in Jeddah, Saoedi Arabië. Nog altijd dezelfde grote verlichte (ik denk toch wel) 100m hoge fontein als herkenningspunt.

Rustig stukje varen gehad over de Red Sea. Zo rustig zelfs, dat er dinsdagavond een BBQ georganiseerd was! Met alle officieren en de crew op het B-deck zitten eten. Aantal grote schalen met vlees, en dan zelf op de BBQ bakken. De 2 MO-1-en en de kapitein wisselden de wacht af, omdat de brug nou eenmaal bemand moet blijven..

Voor aankomst Jeddah bleek dat we ons eerder hadden moeten melden dan dat wij wisten. ‘Dure’ fout, want nu was de port control chagrijnig, en kregen we de meest onmogelijke vragen, zoals wie de agent in Jeddah zou zijn… En dan de gebruikelijke vragen over lengte, breedte, diepgang, lading (zelfs hoeveel containers er gelost zouden worden), last port of call en de vlaggenstaat..

Morgen weer vertrekken en dan op weg naar Jebel Ali (Dubai, Verenigde Arabische Emiraten, dus) en dan ben ik voor de eerste keer rond.

Grt, Thijs

• 08 September 2011 - 10:54

Suzan V/d Hek:

Sweet zeg!
    Ik heb je verhalen even niet gevolgd toen ik op vakantie was, maar heb nu weer alles bijgelezen. Wat was je lekker bruin van al die machinegassen/olie etc. Harstikke leuk, die BBQ op het dek. Wel fijn om met het hele team van de ladingen vlees te genieten denk ik zo :) Bijna rond.. Zes rondjes moest je totaal toch? De groetjes weer!

• 08 September 2011 - 17:39

Thijs VM:

@ Suzan: You've got mail :)