Woestijn - Reisverslag uit Şalālah, Oman van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu Woestijn - Reisverslag uit Şalālah, Oman van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu

Woestijn

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

06 Augustus 2011 | Oman, Şalālah

Afgelopen dagen van Pipavav, India naar Salalah, Oman gevaren. Iedere dag in de machine kamer gewerkt, eerst leidinschema’s tekenen, daarna Rahul helpen met de hulp motoren. Zo hebben we de Oil Mist Detector weer aan de praat gekregen en moesten we een aantal bouten controleren omdat die bij een zelfde soort motor op een ander schip plotseling door gebroken waren. Volgens mij kwam er meer stress op door het los halen en weer vast draaien, dan wanneer we ze gewoon met rust hadden gelaten, maar het was wel leuk om te doen.
Op open zee wel redelijk wat golven gehad, recht van voren. Merkte je niet heel veel van, behalve dat je het voorschip echt op en neer zag gaan, wanneer je zelf achter bij de accommodatie staat. Daarbij hoorde je soms de containers wat zeurderig kraken.
Toen gisteravond aankomst in Salalah, Oman. Je denkt een woestijn binnen te gaan varen, is het volop mistig en miezerig weer op het moment van binnen varen.. Duidelijk de Moesson.
Gisteravond hebben we toen we stil lagen de zuigerveren van de hoofdmotor gecontroleerd. Dit doe je door de scavenge-air-receiver-deuren open te schroeven. Of te wel, 12x 20 bouten los en vast draaien. En dan nog kan je maar 1 kant van de veren bekijken, waarna je er van uit gaat dat de andere kant ook nog wel goed zal zijn. Daarbij heeft Rahul foto’s van de cilinderwand gemaakt, door met z’n hand door de spoelpoorten te steken. Gister avond is Ward ook gearriveerd, wat betekend dat hij de mk in gaat en ik de komende tijd op de brug sta. Op weg naar het Suez Kanaal!

Grt, Thijs

• 06 Augustus 2011 - 20:16

Thea:

Hallo Thijs

Geweldig dat het zo goed met je gaat.
    leuk ,om je verhalen te lezen.
    heel veel groeten uit veldhoven