Rustig - Reisverslag uit Rome, Italië van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu Rustig - Reisverslag uit Rome, Italië van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu

Rustig

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

02 Oktober 2011 | Italië, Rome

Zo, weer eens een nieuw bericht. Eigenlijk is er niet heel veel gebeurt. In Salalah ben ik met de MO-3’s Niels en Lennart even de wal op geweest. 17u klaar met werken, 17.15u klaar om te vertrekken en om 17.30u zaten we heerlijk buiten op het terras. Prachtig soort van zeemanshuis, met uitzicht over een klein strandje wat tussen twee hoge rotsen in lag. Eigenlijk zouden we om 21u weer vertrekken, maar om 19u kregen we het bericht dat we al een uurtje eerder weg gingen. Jammer, maar we hadden gelukkig net het eten op. Het eten aan boord bevalt me nog steeds zeer goed, maar deze fajitahs waren we erg lekker!

Zoals ik eerder zei is er verder niet veel gebeurt. We zijn in Jeddah geweest, waar ik weer een uitlaatklep van de hoofdmotor heb vervangen (net als in Pipavav). En verder heb ik de rest van de week in de machinekamer gestaan, waar ik met MO-2 Johannes een smeerolie separator heb overhaalt. Best interessant, maar niet heel spannend verder.

Nu varen we weer op de Middellandse Zee, zo’n 500 mijl zuid oost van Italië. Maandag begin ik weer op de brug. Dinsdag nacht komen we in Tanger Med. aan, daar vertrekken we woensdag nacht, en vanaf dan kan ik kijken of de reisplanning die ik gemaakt heb een beetje overeen komt met wat we werkelijk gaan varen.

Vandaag nog lekker een dagje vrij, genieten van het heerlijke Middellandse Zee weer!

Grt, Thijs

• 02 Oktober 2011 - 21:21

Iris:

Stinkerd dat je bent.. En ik hier mezelf suf studeren in de hitte, zul je zien dat het gaat regenen zogauw ik een middagje vrij heb. We mailen snel! Xx

• 03 Oktober 2011 - 20:12

Suzan V/d Hek:

Hee gast,
    Klinkt goed zeg, ik heb ook wel zin in een beetje luieren in de zon! Wat een prachtige foto's trouwens!
    Groetjes, Suus