14 weken! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu 14 weken! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu

14 weken!

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

02 November 2011 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

En toen was ik al weer 14 weken aan boord! Net iets meer dan 3 maanden.. Volgens deze website is het nog 64 dagen voor ik van boord af ga. Nu al over de helft, en gelukkig loop ik met m’n takenboek mooi op schema.
Afgelopen dagen zijn we van Jeddah naar Jebel Ali gevaren. Dat betekend dat we dus weer door het piraten gebied en de golf van Aden zijn gevaren. Dit keer hebben we de nachten dat we door de ‘Corridor’ heen voeren steeds een stuurman met 2 uitkijken op de brug gehad. Hier werden Ward en ik ook allebei 1 nacht voor ingezet. Er rustig wachtje geweest. Enerzijds heel saai (want ik heb geen onbekende boot gezien) anderzijds af en toe heel gaaf. Er waren namelijk van die lichtgevende algen in het
water, en op een gegeven moment waren er ook dolfijnen in de golven.
De dolfijnen zelf kon je niet zien, maar je kon ze wel horen plonzen
en door die algen trokken ze helemaal lichtstrepen in het water van
waar ze gezwommen hadden!

Dinsdagochtend door Hormuz Strait gevaren, en daarin heb ik zelf mogen sturen en deed Anthonyl de administratie. Erg leuk om het dus een keer andersom te doen! Dinsdag avond hadden we aankomst Jebel Ali, en dan ging gewoon weer rustig en goed.

Helaas niet van boord geweest hier, sochtends rondjes over het dek gelopen en controleren of het allemaal goed gaat, smiddags hebben we weer een stukje met de lifeboat gevaren. Was ook wel weer leuk. Soms ook wel weer frustrerend dat je als cadet nooit gelijk krijgt.

Nu is het wachten tot dat alle containers aan boord staan. Eigenlijk zou dat 1600 zijn, maar nu is het 2000 en heb ik nog steeds geen ‘one hour notice’ gekregen dat ik de brug klaar moet gaan maken voor vertrek.

Volgende haven is Jawaharlal Nehru, Nava Shiva, Mumbai, Bombay, kies maar een naam, allemaal een en dezelfde haven/stad. India dus.

Grt,

• 02 November 2011 - 20:47

Jan:

Ha Thijs,
    3 maanden inderdaad. Maar door contact met mail et cetera lijkt het toch ook weer niet zo lang.
    Je bent ook weer in beeld via marinetraffic. Ik zie, dat jullie toch uitgevaren zijn, en nu, 22.00 uur Nederlandse tijd, varen jullie 13 knopen, 5 mijl buitengaats.
    Goede reis verder!
    Pap

• 04 November 2011 - 19:00

Casper:

Hey Thijs,
    Het horen plonzen van de dolfijnen, kun je dat horen? Maakt de motor niet te veel lawaai?
    Maar goed, klinkt allemaal prima, veel plezier nog, en tot snel

Casper

• 05 November 2011 - 05:34

Thijs VM:

Ja, je kan die beesten echt horen! Het is op de brug vleugel bijzonder stil. En aangezien je verder niet veel kan zien daar op de vleugel, hoor je des te meer :)