Bijna fout - Reisverslag uit Şalālah, Oman van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu Bijna fout - Reisverslag uit Şalālah, Oman van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu

Bijna fout

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

22 September 2011 | Oman, Şalālah

Vlak voor Pipavav, India moesten we een tijdje drijven voor dat we de loods kregen. Dit uurtje gebruikt om de bakboord lifeboat the testen. Eenmaal te water lekker stukje rond gevaren, hele schip rond gegaan. Hijsen ging wat minder soepel dit keer, we misten even communicatie met de mensen op het dek die ons weer op zouden hijsen. Dit keer heb ik wel zelf de boot onder de hijs haken mogen vagen, ging best goed..

Na soepele aankomst in Pipavav zijn we meteen begonnen met het vervangen van een uitlaat klep van de hoofd motor. Erg leuk om te doen, eerst veel leidingen etc. los maken, daarna met hydraulische jacks de top bouten los gemaakt, hele top stuk er af getakeld en weg gezet, zitting schoon gemaakt, nieuwe klep terug zetten en alles weer terug monteren. Beetje jammer dat de isolatie half vergaan was, jeukte enorm op je armen.

Vandaag heb ik m'n eerste bijna fatale fout gemaakt. Er lekte een kastje van de oil fired boiler druk meter. Dit wilden we oplossen, dus dacht ik dat ik de afsluiter die er voor zat wel dicht kon draaien.. Als ik dat gedaan had zou de hoofdmotor er mee gestopt zijn.. Gelukkig hield Niels me op tijd tegen :)

Verder zijn we nu op weg naar Salalah, Oman. Daar komen we morgen ochtend als het goed is aan. Planning is daar 's avonds even de wal op te gaan.

Grt, Thijs

• 22 September 2011 - 20:13

Elly:

jij houdt wel van een beetje spanning, gelukkig kijkt er nog een ander mee

• 22 September 2011 - 20:51

Elly:

leuk Oman in. Het paleis van de sultan schijnt prachtig te zijn( was de koningin geweest)