San Jose dag 2 - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu San Jose dag 2 - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu

San Jose dag 2

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

20 Maart 2009 | Costa Rica, San José

San Jose, vrijdag 20-03-2009

Deze eerste dagen zet ik een aantal lange verhalen online, gewoon omdat ik nu in San Jose erg veel mee maak. Vannacht opzich best prima geslapen, wel weer het zelfde karige ontbeit, met een of ander oranje stuk fruit wat echt verschrikkelijk smaakte, de ananas was wel lekker.
Het pan va nvandaag: Edificio Correos (6) Teatro Melico Salazar (1) Catedral Metropolitana (2) Teatro nacional (3) en het Museo del Oro Precolombino (4).
13.05 Vanochtend redelijk aan m'n schema weten te houden. Het Edificio Correos is va nbuiten interessanter dan van binnen. Nadat ik een ansigtkaart als entree bewijs had gekregen, kreeg je toegang tot 3 zalen. Zaal 1 waren wat oude telefoon-en telegramtoestellen, zaal 2 een aantal oude post bezorg zakken en zaal die heel veel post zegels. Ik was niet erg onder de indruk erdoor.
Toen doorgelopen naar de Catedral Metropolitana. Dit was wel leuk, maar vergeleken met Italie stelde het niet veel voor.
Het Teaotro Melico Salazar was van binnen niet te bekijken.
Toen ben ik maar doorgelopen naar het Teatro Nacional, waar ik precies op tijd voor de Engelse Guided Tour binnen kwam. Samen met een Duits echt paar ben ik rond geleid, erg leuk, goed verhaal. Na de tour ben ik nog weer even terug gegaan, om nog wat foto's te maken en even wat te zitten en bedenken wat ik zou gaan doen.
Toen maar besloten om om 11 uur maar te gaan lunchen. Even tussendoor, op het momen dat ik dit vanmiddag schreef, zat er een vogel boven me in de boom die echt geluiden maakte alsof ie de hele boom om ging halen. Na het eten ben ik opzoek gegaan naar het busstation waar zondag m'n bus naar Flamengo Beach vertrekt. Bij de 3e opstap plaats was het eindelijk raak en toen heb ik ook maar vast een kaarte voor zondag 10.30uur (zie nu dat op mn kaartje 8.00uur staat...)gekocht a 3590 pesos, net 7 dollar dus. Toen ook maar gelijk het precieze adres van de terminal op laten schrijven, zodat ik de taxi chauffeur zondag wat kan laten zien ipv het uit te moeten leggen.
Ik heb toen een taxi naar het Museo de Ciencias Naturales 'La Salle' genomen. Prachtige collectie van Dino's (aantal van de Saurus boten herkent), land, zee en lucht dieren. Er was echter ook nog een zaal VOL met vlinders, andere insecten en ieder klein (en ook wel groot) schelpdiertje wat je maar kan bedenken, echt enorm veel. Ik hbe vanmiddag mn log in de patio van dat museum bijgewerkt. Nu op naar het Museo del Oro Precolobino.
Na weer een spannende taxirit in het centrum aangekomen. Even een ijsje gehaald en dat op het Plaza de la Cultura tussen de duiven opgegeten. Het Plaza de la Cultura ligt boven op het Museo del Oro Precolombino.
De eerste verdieping, -1 de grond in dus, van het museo was gericht op de Valuta van Costa Rica. De hele geschiedenis vanaf de eerste munt was te lezen. Naast veel informatie waren er ook wat interactive dingen te doen en ook lag er een boek met alle munten van de hele wereld. zo heb ik dus ook even door de Nederlandse munt-geschiedenis gebladerd. Op de 2e en 3e, nog dieper in de grond dus, is net als in het Jade museum gevoo heel veel goud te zien, van kleine beeldjes tot van die schijven voor om je nek en armen. Ik heb me er ruim 1.5 uur kunnen vermaken.
Daarna weer even naar een internet cafe geweest en even geskyped met het thuisfront.
Nu ben ik weer enen in het hotel om wat te relaxen, en mn log bij te werken, en dan vanavond weer op pad om wat te eten te zoeken. na even heerlijk op een sofa in de lounge ruimte van het hotel wat gelezen te hebben, met lounge muziek (maar ook Yellow Submarine)op de achtergrond, ben ik naar een eettentje bij me in de straat gelopen, wat ik eerder vandaag had gezien, maar dit was helaas al gesloten.
Toen maar een taxi gepakt naar het Parque Espana en bij Cafetaria 'La Criollita' gegeten. Dit is eht zelfde tentje als waar ik gisteren gelunched heb. Ook vandaag heb ik er weer erg lekker gegeten, deze keer Arroz con Polla (zeg Pojjo). Het was erg lekker, maar wel zo veel dat ik het maar net op kreeg.
Toen in de taxi terug naar m'n hotel had ik weer een Engelse Chauffeur, die mij nogmaals vertelde hoe gevaarlijk het hier wel niet is.
Ik heb het zelf gelukkig nog niet ervaren, op wa van die vervelende bedelaars na, maar ook dat heb ik wel eens erger gehad. Ik ga nu lekker naar mn bed toe, ook al is het pas kwart over 9..

Adios!

Ps, vandaag ook weer wat geld gewisseld. Dat kan je doen in speciale kantoortjes aan de Avenida Central, waar een Agent met geweer je naar binnen laat, en waar ze dan vervolgens alles tot en met je paspoort controleren voordat je geld kan wisselen.

  • 21 Maart 2009 - 08:12

    Elly:

    goedemorgen, wat leuk om 's morgens bij het ontbijt jou belevenissen van de vorige dag te lezen. have a nice day! adios!

  • 21 Maart 2009 - 17:49

    Kees En Thea :

    Wat fijn thijs dat je reis goed verlopen is.
    Alles zal nog even wennen
    zijn. Wij allen wensen je
    toffe weken toe.

    Vele groeten van:
    familie van Gerwen

  • 21 Maart 2009 - 20:10

    Ivar:

    Thijs!
    Gaaf man om je verhalen te lezen! Ik herken het precies wat je zegt over die gevaarlijke wijken, daar zijn er een stuk meer van. Wij zijn toen ook meerdere keren gewaarschuwd niet te lang stil te staan en 's nachts op straat te gaan. Het zag er alleen een beetje aftands uit maar verder niks van gemerkt.

    Ik check je later!

    Ivar

    PS. je betaalt daar als het goed is met Colon en niet met pesos ;)

  • 21 Maart 2009 - 20:37

    ArvidW:

    "Even tussendoor, op het moment dat ik dit vanmiddag schreef, zat er een vogel boven me in de boom die echt geluiden maakte alsof ie de hele boom om ging halen"

    Haha, geweldig !

    Gewoon lekker genieten van je vakantie, Ivar en ik zullen de volgende alvast boeken ;)

  • 21 Maart 2009 - 22:16

    Nienke:

    Zozo lekker actief meteen de eerste paar dagen!
    Dat oranje stuk fruit is waarschijnlijk een papaya geweest, daar was ik inderdaad ook niet zo'n fan van..;)
    Maar wanneer ga je nou eigenlijk naar je gastgezin?
    Kijk ook uit naar de foto's!!

    Liefs

  • 21 Maart 2009 - 22:35

    Leslie:

    Heeey Thijs!

    Hahaha, echt grappig die verhalen..:D Ben ook echt benieuwd naar de foto's, kan ik tenminste zien waar je t allemaal over hebt, want als ik t zo lees kan ik me er eigk niet heel veel van voorstellen;)

    Heel veel plezier iig, kijk uit naar je volgende blog:)

    xx Leslie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Mijn reis naar Costa Rica

Recente Reisverslagen:

25 Mei 2009

Weer thuis

16 Mei 2009

Laatse paar dagen

10 Mei 2009

Liften

07 Mei 2009

Terug in Costa Rica

05 Mei 2009

Vervolg San Blas
Thijs

Actief sinds 18 Feb. 2009
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 72890

Voorgaande reizen:

01 Maart 2018 - 01 Juli 2018

Eerste reis op de Noordam

13 Februari 2017 - 13 Mei 2017

Audax

03 April 2016 - 15 Juni 2016

Maiden Voyage Audax

06 Augustus 2015 - 06 November 2015

Eerste reis op de Red Zed II

09 Februari 2015 - 09 Mei 2015

Op de werf voor Redbox

27 Augustus 2014 - 04 December 2014

Stuurman op de Fjell

12 Maart 2014 - 12 Maart 2014

Mijn tweede reis als derde stuurman op de Finesse

16 September 2013 - 19 December 2013

Eerste reis als 3e stuurman op de Finesse

16 Februari 2013 - 19 Juli 2013

Stage aan boord van de Finesse

26 Juli 2011 - 05 Januari 2012

Stage op de Kimi

18 Maart 2009 - 17 Mei 2009

Mijn reis naar Costa Rica

Landen bezocht: