San Jose dag 1 - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu San Jose dag 1 - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu

San Jose dag 1

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

19 Maart 2009 | Costa Rica, San José

Donderdag 19-03-2009 San Jose
Half 7 opgestaan, erg vroeg maar dat komt door mn jetlag. Ik was gisteren namelijk al om 7 uur 's avonds naar bed gegaan, wat voor mij dus al 2 uur 's nachts was en dat nadat ik die ochtend om 3.45uur was opgestaan.. Gelukkig was er al vanaf 6 uur ontbeit mogelijk, dus kon ik om 7 uur lekker ontbeiten met de keuze uit jam, jam of jam, ik heb dus maar jam gekozen. Het hotel ziet er verder best prima uit, mooi strak en wit, en het bed en de douche zijn best prima.
Planning voor vandaag: Museo de Jade Fidel Trisan Castro (10), Mseo de Formas, Espaciosy Sonides (16), Edificio Metalico (8), Parque Espana (9) en parque nacional(15).
Museo de Jade was erg leuk, redelijk wat fotos van gemaakt, al was het wel vee lvan het zelfde. Het was wel mooi om te zien hoe kleine priegel werkjes ze destijds al konden maken.
In Parque Espana zijn veel volle, hoge, groene bomen. In de schaduw met een windje erbij is het erg goed uit te houden.
Edificio Metalico is zoals de naam al zegt een gebouw wat volledig uit prefab metalen delen is opgebouwd. Ze hebben een leuk steen motiefje gebruikt, maat het is echt metaal.
In Parque Morazan zij staan een aantal busten van bekende/belangrijke Costa Ricanen. Deze busten staan gezellig tussen fel gekleurde bloemen. Het park zelf bestaat uit 2 delen, gescheiden door een drukke weg.
Na de mooie parken ben ik doorgelopen naar het Museo de Formas, waar net een grote dieseltrein al toeterend aan kwam. Na wat zoekwerk met mijn geweldige Spaanse kennis kwam ik er achterd dat het museum helemaal niet meer bestaat.
Op het moment dat ik de eerste deel heb geschreven zat ik in het Parque Nacional waar de vogels gezellig om me heen aan het kwetteren zijn. Het park zelf stelt ten opzichte van het Parque Espana niet veel voor.
Na het verhaaltje in mn schrift geschreven te hebben ben ik door gelopen naar de bibliotheek. Ook dit was echter weer prive terrein, waar ik dus alleen de buitenkant van kon bekijken.
Via de Asamblea Legis Latica ben ik naar het Museo Nacional gelopen, waar ik met mn UM pas met korting naar binnen mocht. Ook hier was weer veel goud, maar verder stelde het niet veel voor. Er was ook nog een 'Secret Garden', waar volgens mij veel vlinders zouden moeten zitten, maar dat stelde niet veel voor.
Toen ben ik door gelopen naar Centro Nacional de Cultura, of te wel het centrum voor moderne kunst. Sommige tentoongestelde dignen waren wel interessant, maar sommige waren ook net wat te 'modern' voor mij.. Het was toen 11.30uur en zat even in het Parque Espana om mn log weer bij te werken.
Vlak bij dit park heb ik een leuk cafetaria vonden waar ik gelunched heb, een heerlijke rijst schotel met wat groente er door heen, en stukjes varkensvlees.
Na mn lunche ben ik doorgelopen naar de Calle Centrale, opzoek naar een Costa Ricaanse sim-kaart voor mn telefoon. Deze zijn echter onmogelijk om te vinden in de gewone winkels, en daarvoor moet je naar het ICE kantoor. De internationale telecom monopool. Daar kreeg ik te horen dat het simpelweg niet mogelijk is voor een buitenlander om een simkaart te kopen, ook al verblijf je hier 2 maanden.
Hierna ben ik even een internet cafe in gegaan. Bij mij was het toen rond half 3, bij jullie dus ongeveer half 10 's avonds.
Daarna ben ik na wat zoek werk in de Mercado Central terecht gekomen, een soort van grote indoor makrt zoals je zo ook in Turkije ziet.
Na deze ervaring ben ik terug gelopen naar het Oosten, naar het Teatro Central. Voor vanavond was er echter geen voorstelling, voor mogen wel en daar ga ik misschien naar toe.
Om 15.45uur gin ik op een bank voor het theater mn log weer bij werkenen bedenken wat ik ga doen. Op dat moment liep er een soort Spaanse Arnol Kox (voor de eindhovense insiders) hele verhalen te houden uit de bijbel, waar eigenlijk niemand naar luisterde.
Toen ben ik even naar het Parque Central geweest, maar dat was niet zo bijzonder. Toen maar even doorgelopen naar het ICT(touris informatio) om daar een boekje met bustijden op te halen.
Vanaf daar ben ik toen maar even terug naar mn hotel gelopen, daar even lekker gedouched en van 17.00 tot 19.00 wat in mn Capitool gids gelezen en een restaurantje uitgekozen.
Om 19.00 ben ik mn hotel kamer uit gegaan voor een taxi richting Calle 21, Avendia Centrale, naar het Aya Sofya restaurant (Turks dus). na in twee taxi's gerobeerd te hebben om uit te leggen waar ik naar toe wilde (wat niet echt lukte (omdat hij of niet kon lezen, of omdat zn ogen te slecht waren), ben ik maar terug naar binnen gegaan, en aan de receptie gevraagd me te helpen met het aan de taxi chauffeur duidelijk te maken. Het adres van Aya Sofya hebben ze voor me op een briefje geschreven om zo aan de taxi chauffeur te laten zien. Ze hebbe ntoen ook al even gebeld naar het Restaurant, maar daar nam niemand op.
De derde taxi wilde wel proberen om me naar de Aya Spfya te brengen. Na een tijd lang rondrijden zag ik, een van de weinige, een straatnaam bordje met Cale 28 daarop, wat dus totaal aan de andere kant va nde stad is. Toen maar het turkse restaurant opgegen en me naar Cafe Mundo, Calle 15, Avendia 9 (is mijn eigen straat dus) laten brengen.Na wat zoek werk en 3050 colon lichter heb ik lekker kipsate en een pizza gegeten.
Teurg ben ik gaan lopen, ondanks de waarschuwin van de taxi chauffeur gisteren. Ik ben slechts 1x aangesproken vanaf de overkant van de straat, of ik als toerist zijnde drugs bij me had. Verder geen problemen. Het eten was trouwens 9850 pesos, zo'n 17.50 dollar.
Nu ben ik nog een uurtje wakker gebleven sinds ik weer in mn hotel ben, dit om een beetje in het ritme te komen hier. Het is nu 22.00uur, en ik ga naar bed en probeer weer enigsins uit te slapen (8.30 uur)
Hasta Luego!

  • 20 Maart 2009 - 14:08

    Ben:

    Wat een avonturen allemaal :D

  • 20 Maart 2009 - 14:09

    Ben:

    PS; zou jij je huidige locatie (maastricht) niet ff aanpassen? lijkt me wel zo verstandig ;)

  • 20 Maart 2009 - 16:17

    Elly:

    tjonge Thijs, wat een moeite om een kebab te krijgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Mijn reis naar Costa Rica

Recente Reisverslagen:

25 Mei 2009

Weer thuis

16 Mei 2009

Laatse paar dagen

10 Mei 2009

Liften

07 Mei 2009

Terug in Costa Rica

05 Mei 2009

Vervolg San Blas
Thijs

Actief sinds 18 Feb. 2009
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 73150

Voorgaande reizen:

01 Maart 2018 - 01 Juli 2018

Eerste reis op de Noordam

13 Februari 2017 - 13 Mei 2017

Audax

03 April 2016 - 15 Juni 2016

Maiden Voyage Audax

06 Augustus 2015 - 06 November 2015

Eerste reis op de Red Zed II

09 Februari 2015 - 09 Mei 2015

Op de werf voor Redbox

27 Augustus 2014 - 04 December 2014

Stuurman op de Fjell

12 Maart 2014 - 12 Maart 2014

Mijn tweede reis als derde stuurman op de Finesse

16 September 2013 - 19 December 2013

Eerste reis als 3e stuurman op de Finesse

16 Februari 2013 - 19 Juli 2013

Stage aan boord van de Finesse

26 Juli 2011 - 05 Januari 2012

Stage op de Kimi

18 Maart 2009 - 17 Mei 2009

Mijn reis naar Costa Rica

Landen bezocht: