Neem nooit een donkerrode taxi! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu Neem nooit een donkerrode taxi! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu

Neem nooit een donkerrode taxi!

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

21 Maart 2009 | Costa Rica, San José

San Jose, Zaterdag 21-03-2009

Rdelijk geslapen, maar weer met moeite tot 8.00 uur.
Plan van vandaag: Centro Costarricense de Ciencias y Cultura (18) Parque Sabana (19) en de wijk Escazu(23)
12.45uur.. Na weer een karig ontbeit ben ik opweg gegaan naar het Centro de Costarricense de Ciencias y Cultura. Dit was maar een klein stukje lopen van m'n hotel af, ik kon het namelijk iedere ochtend tijdnes m'n ontbeit al zien liggen. Binnen was het wel leuk, maar niet erg bijzonder. Ik heb het oude gevangenis gedeelte gezien en verder een kustgalerie waar ik me eerst voor moest legitimeren. Verder was ik er vrij snel uitgeken.
Op de weg naar het centrum zag ik wel wat de taxi chauffeurs met een gevaarlijke buurt bedoelen. Ik liep gelukkig met 2'goede' Costaricanen, maar er liepen daar veel ongure types rond.
Om 10.30 maar een broodje gaan eten, waarna ik taxi heb genomen naar het 'rijke' Barrio Escasu, San Rafael. Hier heb ik een rondje door een enorme supermakt gelopen. Daarna ben ik daar een stukje de berg op gelopen, maar behalve wat luxere huizen niks speciaals.
Toen maar weer een taxi terug genomen naar het Parque Sabana. Wat een, gezellig, gekken huis, gelegen rondom een grote vijver. Heel veel stalletjes met eten. Van zoete kaneel dingen tot BBQ tentjes. Na een stukje gelopen te hebben heb ik iemand gevonden die ook engels sprak. Blijkbaar een producer uit North Carolina. Hij was hier op vakantie, maar wist mij te vertellen dat dit soort feesten iedere zaterdag zijn. Hij wachtte hier tot een singeltje van hem gespeeld ging worden. Doorgelopen naar een softbal veldje, waar bannen van tussen de 30 en 50 jaar een wedstrijd aan t spelen waren. Toen ik vroeg waarom ze softbal speelde, en geen honkbal zoals de heren bij ons doen en uitlegde dat softbal bij ons vooral een dames sport is, begon de man met wie ik stond te praten te lachten. Zijn reactie was kort maar duidelijk: "it's their age". Ik zit hier nu aan de rand van het water mn log bij te werken, lekker onder de bomen. Vandaag is het wat minder war, mee omdat het bewolk is en het waait ook wat harden. Wat verder nog opvalt hier in het park is dat er allemaal jongeren rond lopen met borden: "Free hugs". Nu ik ze wil fotograferen komen ze natuurlijk neit meer langs..
Om half 2 had ik het wel gezien in het park, dus ben ik weer terug gegaan naar het centrum en heb ik even in een internet cafe gezeten. Vanaf 4 uur was ik weer terug in m'n hotel en heb ik gewoon even niks gedaan. Daarna ben ik naar de computer van het het hotel gegaan om m'n ipod op te laden en wat foto's te uploaden. Daat laatste is tot nu toe helaas nog niet gelukt. Strakjes even met m'n gastgezin proberen te bellen, om te zeggen dat ik de bus van 10.30 heb zondag. Na wat rondbellen met willekeurige pogingen het goede nummer te vinden, heb ik uiteindelijk Lorena, de contact persoon, aan de lijn gekregen. Zij gaat nu voor mij de hostfamily verder contacten dat ik rond half 4 in flamingo baeach zal zijn. Een pluspunt van het feit dat ik Lorena aan de telefoon had, is dat ik nu ook weer waar ik uit moet stappen :)

Dan nu een advies voor als je zelf ooit naar Costa Rica gaat: NEEM NOOIT EEN DONKERRODE TAXI!! Wate een wegpiraten zijn dat zeg. Zowel op de heen als de terugweg heb ik dat ervaren. Het zijn taxi's met benzine moteoren, dus rijden ze er als gekken mee, hoog in de toeren. Op de terugweg van Cafe Mundo waar ik een heerlijk stuk kip met rijst op heb, heb ik gezellig een praatje gemaakt met de taxi chauffeur. Desondanks reed ie al slingerend weinig remmend, hard door. Op dit klein stukje ben ik wel behoorlijk afgezet voor zo'n klein stukje. Wat normaal niet voven het starttarief van 430 colon komt, moetst ik nu 1000colon betalen, omdat er 'toevallig' geen meter aanwezig was. (ach, 1 of 2 dollar maakt dan ook niet zo veel uit, ik was igg veilig door de 'gevaarlijke buurt')
Ik ga nu nog een keer proberen wat foto's te uploaden op mijnalbum.nl, dan lekker slapen zodat ik morgen optijd bij de bus naar Flamengo Beach ben.

Grote kans dat ik vanaf nu wat minder van me ga laten horen, maar dat zien we vanzelf..

Hasta la vista!

Gelukt, foto's!
http://www.mijnalbum.nl/Album=QCA4AJLR

  • 22 Maart 2009 - 09:01

    Elly:

    goedemorgen,leuk die foto's, en alle musea gehad zo te zien. Dat park met al die mensen zag er gezellig uit. Nu op naar Flamengo Beach. Ik hoop voor jou dat de bus ook niet donkerrood is.
    groetjes

  • 23 Maart 2009 - 14:29

    Matthijs:

    Yo Thijs!
    Hoe bevalt Flamingo? Al gesurfd? Ben jaloers jongen dat je daar zit. Succes met je lessen!

  • 23 Maart 2009 - 15:22

    Sandra:

    Zo, jongen, de eerste paar dagen zitten er op!!!Je hebt nu al zoveel meegemaakt , ben benieuwd naar het gastgezin!

  • 27 Maart 2009 - 10:09

    Sarah:

    Ik heb net eens even je fotos bekeken...

    WAT ZAL JIJ HET DAAR ZWAAR HEBBEN! PFFFT!

    je mist Nederland en de grijze lucht en alle regenen vast heel erg ;)

    x Sarah

  • 06 April 2009 - 14:34

    Karen:

    Hee Thijs !

    Wat een móóie foto's :-D !

    Heel veel plezier daar nog, en als je terug bent moet je mij ook maar wat woordjes leren hè ? :-P

    Liefs !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Mijn reis naar Costa Rica

Recente Reisverslagen:

25 Mei 2009

Weer thuis

16 Mei 2009

Laatse paar dagen

10 Mei 2009

Liften

07 Mei 2009

Terug in Costa Rica

05 Mei 2009

Vervolg San Blas
Thijs

Actief sinds 18 Feb. 2009
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 73148

Voorgaande reizen:

01 Maart 2018 - 01 Juli 2018

Eerste reis op de Noordam

13 Februari 2017 - 13 Mei 2017

Audax

03 April 2016 - 15 Juni 2016

Maiden Voyage Audax

06 Augustus 2015 - 06 November 2015

Eerste reis op de Red Zed II

09 Februari 2015 - 09 Mei 2015

Op de werf voor Redbox

27 Augustus 2014 - 04 December 2014

Stuurman op de Fjell

12 Maart 2014 - 12 Maart 2014

Mijn tweede reis als derde stuurman op de Finesse

16 September 2013 - 19 December 2013

Eerste reis als 3e stuurman op de Finesse

16 Februari 2013 - 19 Juli 2013

Stage aan boord van de Finesse

26 Juli 2011 - 05 Januari 2012

Stage op de Kimi

18 Maart 2009 - 17 Mei 2009

Mijn reis naar Costa Rica

Landen bezocht: