Nu wel een update - Reisverslag uit Bremerhaven, Duitsland van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu Nu wel een update - Reisverslag uit Bremerhaven, Duitsland van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu

Nu wel een update

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

24 Augustus 2011 | Duitsland, Bremerhaven

Bremerhaven 24-08-2011

Afgelopen dagen heb ik geen internet gehad, dus m’n positie niet goed bij kunnen houden in m’n waarbenjij.nu. In Felixstowe ben ik met Rahul en Marius de wal op geweest. Eerst hebben we in het zeemanshuis even gepoold, en daarna zijn we via de boulevard van Felixstowe naar een vietnamees restaurant gelopen. Erg lekker. Op de terugweg hebben we bij de Domino’s pizza een bak Ben&Jerries gekocht als toetje. Het bevalt aan boord nog steeds erg goed, maar het is toch ook leuk om even de wal op te gaan en niet alleen metalen platen onder je voeten te hebben.
Ik ben na Felixstowe naar Zeebrugge door gevaren. Daar zijn we niet heel lang geweest, en de tijd dat we er waren was ik in de mk, dus niet heel veel van België meer gekregen. Dinsdag zijn we doorgevaren naar Rotterdam. ’s Ochtends heb ik eerst nog duty round door de mk gelopen, en om 1200 naar buiten om de aankomst voor te bereiden. Eerst de lijn van de sleepboot vast gemaakt, daarna tijdje wachten tot we bij de ‘berth’ waren. In plaats van het gooien van de hieuwlijn, laat je hier de lijnen in het bootje van de roeiers zakken die dan de lijn naar kant varen. Niet echt praktisch, maar is traditie o.i.d..
In Rotterdam zijn m’n ouders en m’n opa aan boord komen kijken. Ik had net in Zeebrugge een doos Leonidas bonbons gekregen, die had ik beter verstopt moeten houden. Compensatie was dan wel dat het een soort sinterklaasavond was, met zowel nuttige cadeaus zoals nieuwe sokken en rest van m’n uniform en een nieuwe horloge dat wel een volle batterij heeft… En verder een aantal lekker dingen zoals chocola, gevulde koeken en de rest van de fruit toffees die ik van Suus voor m’n verjaardag had gekregen.. Ik kan de komende tijd dus weer vooruit! Pap, mam, nogmaals heel erg bedankt hiervoor!
Vanochtend zijn we wat vertraagd uit Rotterdam vertrokken. Ik werd gebeld dat ik half 8 klaar moest staan achter, toen ik daar aankwam zag ik nog een aantal containers en de luiken van 1 van de ruimen op de kant liggen… Uiteindelijk waren pas om 0844 alle lijnen binnen en dan moesten we nog opruimen en de sleepboot los gooien (In België was het vertrek om 0200, en toen was ik een 3 kwartier later terug in mn bed).
We zijn vandaag dus buiten Nederland om gevaren en nu zijn we al weer bijna in Bremerhaven. Tot die tijd ga ik proberen te slapen, dan wordt ik gebeld om aan te leggen, dan weer uurtje ofzo slapen tot de hoofdmotor ver genoeg is afgekoeld en dan gaan we vannacht beginnen aan de voorbereidingen voor de inspectie van het kruishoofd lager van cilinder 4. Vannacht maken we de voorbereidingen, en morgen ochtend is de inspectie zelf. Ik ga proberen zowel iets van een filmpje als foto’s te maken, zodat duidelijk wordt hoe enorm groot de motor is.
Na Bremerhaven wordt het 9 volle dagen op zee, op weg naar het Suez Kanaal. Eindelijk weer eens een paar normale nachten slapen, tijd om te fitnessen en tijd om aan m’n takenboek te werken.

Grt, Thijs

  • 25 Augustus 2011 - 06:34

    Thijs:

    Lekker druk bezig, het lijkt dat je de flow te pakken krijgt :)

  • 25 Augustus 2011 - 09:21

    Thea:

    Zwaai, zwaai Thijs

  • 27 Augustus 2011 - 17:51

    Suus:

    Hooooi Thijsss!!
    Super leuk om al je verhalen te lezen en natuurlijk vet gaaf dat je mij erin noemt :D Ik stuur je een mail naar je gewone mail en als je een mearsk mail adres hebt dan moet je me het een laten weten dan stuur ik de mail nog een keer :P Have fun en kom maar snel weer terug! ;)
    kus Suus

  • 27 Augustus 2011 - 18:02

    Thijs Van Mourik:

    Hey Suus! (en andere mensen die een e-mail willen sturen)
    Ik kan hier gewoon mn laptop voor internet en mailen gebruiken. Ik ben wel aan t overschakelen naar een nieuw email adres (maar kijk mn hotmail nog wel):
    thijsvanmourik@gmail.com
    grt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijs

Actief sinds 18 Feb. 2009
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 73153

Voorgaande reizen:

01 Maart 2018 - 01 Juli 2018

Eerste reis op de Noordam

13 Februari 2017 - 13 Mei 2017

Audax

03 April 2016 - 15 Juni 2016

Maiden Voyage Audax

06 Augustus 2015 - 06 November 2015

Eerste reis op de Red Zed II

09 Februari 2015 - 09 Mei 2015

Op de werf voor Redbox

27 Augustus 2014 - 04 December 2014

Stuurman op de Fjell

12 Maart 2014 - 12 Maart 2014

Mijn tweede reis als derde stuurman op de Finesse

16 September 2013 - 19 December 2013

Eerste reis als 3e stuurman op de Finesse

16 Februari 2013 - 19 Juli 2013

Stage aan boord van de Finesse

26 Juli 2011 - 05 Januari 2012

Stage op de Kimi

18 Maart 2009 - 17 Mei 2009

Mijn reis naar Costa Rica

Landen bezocht: