Onderweg - Reisverslag uit Rome, Italië van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu Onderweg - Reisverslag uit Rome, Italië van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu

Onderweg

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

01 September 2011 | Italië, Rome

We zijn op het moment precies een week aan het varen sinds we uit Bremerhaven vertrokken zijn. Vlak na vertrek zijn we ten anker gegaan, zodat de uitlaatgassenketel ‘gewassen’ kon worden. Ik zou hiervoor uit m’n bed gebeld worden, maar dat is niet gebeurd, dus ik kan ook niet vertellen wat uitlaatgassenketelwassen inhoudt.

Wel weet ik dat ik een constante diesel lucht om me heen heb de laatste dagen, die zelfs met 3 keer per dag douchen niet van me af gaat. Ik ben namelijk vanaf vrijdag iedere dag bezig geweest met het overhalen (schoonmaken en vervangen van versleten onderdelen) van de brandstof pompen van een van de auxiliary engines (hulp motoren om stroom op te wekken). Dit zijn er in het totaal 8 en samen met Rahul heb ik er 3 overhaald. Bij het overhalen demonteren we eerst de pomp van de motor, nemen hem mee naar de werkplaats, halen hem helemaal uit elkaar en maken alles schoon in een bak, met diesel als schoonmaak middel (vandaar die constante diesellucht dus…), vervangen het ‘pomp gedeelte’, vervangen de o-ringen, zetten hem weer helemaal in elkaar en vervolgens plaatsen we hem terug op de motor, waar we dan alle leidingen er weer op aan sluiten. Per pomp zo’n 2 dagen werk (voor de rekenaars, ik heb zondags vrij). Verder wel nog als extra het wacht rondje met Rahul mee gelopen en we hebben de maandelijkse life boat drill en fire drill (oefening) gehad.

Ondertussen varen we al weer een tijdje over de Middellandse Zee, ter hoogte van Libië/Italië. Zaterdag avond komen we aan in Port Said, het noordelijke begin van het Suez Kanaal. Zondag varen we door het Suez Kanaal en dan zijn we als het goed is maandag middag in Aqaba, Jordanië.
Vanaf maandag zal ik ook weer op de brug staan, ipv in de machine kamer. Veel zin in, want dan zie ik tenminste weer eens meer dan 10 minuten daglicht en frisse buiten lucht per dag..

Grt, Thijs

  • 02 September 2011 - 15:11

    Elly En Jan:

    Wij kunnen ons voorstellen dat je weer graag naar de brug gaat, de machine kamer was groot, maar ook warm en geluidruchtig. Veel plezier in het midden-en verre oosten

  • 02 September 2011 - 15:13

    Elly En Jan:

    Lekker weertje trouwens, bij ons is de zomer ook weer even terug. We zien dat je midden onder Kreta zit.

  • 02 September 2011 - 15:41

    Thijs:

    Dacht dat ik je vandaag zag varen in Rotterdam botlek, maar dat was een ander Mearsk;). Good luck on the bridge!

  • 02 September 2011 - 15:47

    Thijs:

    Owja en ik moet maandag de dortsche kil inmeten en daarna de nieuwe merwede! Bekend terein!

  • 02 September 2011 - 17:58

    Thijs VM:

    Zoals je ziet vaar ik blijkbaar onder Kreta door.. Behalve de wat hogere temperatuur merk ik zelf geen verschil met het stuk noordzee.. Maar ik ben dus niet in de buurt van de botlek ;)

    Oh, de dortsche kil en de nieuwe merwede is wel praktisch! Als we volgend jaar daar zeilen, weet jij dus precies wanneer we overstag moeten gaan, zelfs zonder diepte meter ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijs

Actief sinds 18 Feb. 2009
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 72869

Voorgaande reizen:

01 Maart 2018 - 01 Juli 2018

Eerste reis op de Noordam

13 Februari 2017 - 13 Mei 2017

Audax

03 April 2016 - 15 Juni 2016

Maiden Voyage Audax

06 Augustus 2015 - 06 November 2015

Eerste reis op de Red Zed II

09 Februari 2015 - 09 Mei 2015

Op de werf voor Redbox

27 Augustus 2014 - 04 December 2014

Stuurman op de Fjell

12 Maart 2014 - 12 Maart 2014

Mijn tweede reis als derde stuurman op de Finesse

16 September 2013 - 19 December 2013

Eerste reis als 3e stuurman op de Finesse

16 Februari 2013 - 19 Juli 2013

Stage aan boord van de Finesse

26 Juli 2011 - 05 Januari 2012

Stage op de Kimi

18 Maart 2009 - 17 Mei 2009

Mijn reis naar Costa Rica

Landen bezocht: