Eerste updat - Reisverslag uit Masqat, Oman van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu Eerste updat - Reisverslag uit Masqat, Oman van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu

Eerste updat

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

28 Juli 2011 | Oman, Masqat

Hallo allemaal,
Een berichtje vanaf ergens midden op de Golf of Oman(GOO). (Begint dus al lekker, want ik moet een land aan geven waar ik dit verhaal geschreven heb...)
Op weg naar het station werd ik door personeelszaken van Maersk gebeld, dat er problemen waren met het visum voor Dubai van Ward (mijn mede cadet) en dat ik dus de eerste 1.5 week alleen als cadet aan boord zal zijn. Maarten, nogmaals bedankt voor het wegbrengen!
Op schiphol ging alles zeer snel, aangezien ik al ingecheckt had. Bij het boarden ging ik mooi naar mn plekje helemaal achterin, maar kreeg toen een 'little upgrade' omdat een gesluierde vrouw alleen naast haar man mocht zitten. Hierdoor kreeg ik een plekje voorin, nu met beenruimte :)
Op Dubai prima opgevangen en samen met de MO1 naar een hotel gebracht omdat naar het schip gaan te lang zou duren. Mooie kamer op de 15e etage :)
Woensdag ochtend naar het schip gegaan, mooie ruime hut gekregen, en overal wat rond kunnen kijken. We vertrokken wat vertraagd om 22u ipv 14, maar daardoor kon ik het hele vertrek wel mee kijken. Denk je ver van Nederland te zijn, krijg je wel ineens een Nederlandse loods aan boord.
Vanochtend begon mijn dag in de machine kamer (mk) met het maken van een plattegrond van alle machines. Dit is gewoon fijn voor jezelf dat je alles weet te vinden. Na de koffie zijn we begonnen met het safety rondje, dus alle reddingsmiddelen en veiligheidsvoorzieningen in de accommodatie bekeken. Na de lunch moest de MO1 op wacht, dus gaan we morgen verder met het buiten gedeelte van het safety rondje.
Na de lunch verder gegaan met rond neuzen in de mk en bij de stuurmachine kamer gekeken. Het is allemaal toch wel een stuk groter dan aan boord van het schip van JR.
Na de koffiepauze heb ik met MO-C Rahul (beginnende Marof uit India) de klepspeling van een van de hulpmotoren afgesteld. Er leuk, bekend van school, maar nu met veel meer olie op je handen..
De bemanning bestaat uit:
Nederlandse: Kapitein, Hoofdwerktuigkundige (hwtk), 2x 1e maritiem officier (MO1), Chef kok.
Filipijnse: 3e en 4e engineer, 3e officier.
Oekrainse Elektricien (elek) en een 2e officier waar ik nog niet van weet waar ie vandaan komt.
Dan zijn er verder: Bootsman, 5 alg. matrozen, 2x fitter 2x painter, Laundry man, een Steward (dient het eten op), een O.S. wat ik niet weet wie of wat het is en een hulp kok.
Het eten is verder echt prima, ontbijt met brood, lunch met brood en wat lekkers zoals soep en pannenkoeken of pasta. Avond eten is ook goed, gister een steak en rijst, aardappelschijfjes en groenten en een vanille moes. Vandaag kip, friet appelmoes, sperzieboontjes en ijs na.
Zo dat was een heel verhaal, maar hoop dat het zo een beetje duidelijk is wat er hier aan boord geregeld is.
Oh ja, mn hut hier is bijna net zo groot als mn kamer in Terschelling voor twee personen...
Ik ga nu mn plattegronden netjes uitwerken, t lijkt wel huiswerk.
Groet, Thijs
Ps, t is hier 35 graden in de schaduw, in de machine kamer nog veel warmer en daar loopt het zweet in straaltjes van je hoofd, maar binnen is er een goed airco :)
Hopelijk is het weer in Nederland al wat verbeterd..

  • 28 Juli 2011 - 19:46

    Suzan Van Der Hek:

    Hee Thijs,

    Geweldig joh. Wat fijn dat het boarden gelukt is. Jammer van je maatje, maar die komt dus nog. Een behouden vaart toegewenst!

  • 28 Juli 2011 - 20:15

    Casper:

    Ha, Klinkt allemaal prima, ik ga en blijf het volgen :)

  • 28 Juli 2011 - 21:40

    Ward:

    Klinkt echt super Thijs! Ik baal nu echt helemaal. Grr nog maar zeven dagen wachten haha

  • 29 Juli 2011 - 15:54

    Neeltje:

    Leuk om te lezen, klinkt goed daar! Geniet ervan!

  • 31 Juli 2011 - 15:09

    Marloes:

    Hoi Thijs, leuk om te lezen allemaal!

    Die reactie van vind ik leuk is trouwens niet van emmy maar van mij, wist niet dat haar facebook aangemeld stond;p

    Veel plezier en succes daar nog en zal je blijven volgen!

  • 08 Augustus 2011 - 13:55

    Jan Van Peet:

    Als je M.K. werk vaker doet zal er wel eens meer olie aan je handen komen. Ik vind het leuk om je een beetje te volgen. Ook leuk dat je vader en moeder de oude Atalanta weer hebben. Goede reis verder en houd de zaak heel.

  • 17 Augustus 2011 - 19:26

    Bart Ruijter:

    Hey Thijs!
    Klinkt allemaal super gaaf man! Ben zwaar jaloers :P!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijs

Actief sinds 18 Feb. 2009
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 72873

Voorgaande reizen:

01 Maart 2018 - 01 Juli 2018

Eerste reis op de Noordam

13 Februari 2017 - 13 Mei 2017

Audax

03 April 2016 - 15 Juni 2016

Maiden Voyage Audax

06 Augustus 2015 - 06 November 2015

Eerste reis op de Red Zed II

09 Februari 2015 - 09 Mei 2015

Op de werf voor Redbox

27 Augustus 2014 - 04 December 2014

Stuurman op de Fjell

12 Maart 2014 - 12 Maart 2014

Mijn tweede reis als derde stuurman op de Finesse

16 September 2013 - 19 December 2013

Eerste reis als 3e stuurman op de Finesse

16 Februari 2013 - 19 Juli 2013

Stage aan boord van de Finesse

26 Juli 2011 - 05 Januari 2012

Stage op de Kimi

18 Maart 2009 - 17 Mei 2009

Mijn reis naar Costa Rica

Landen bezocht: