Doolhof - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu Doolhof - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu

Doolhof

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

19 April 2009 | Costa Rica, San José

Goede Morgen allemaal! Ik ben weer terug in San Jose, en zit nu in mn hotel om 9 uur achter de computer, omdat ik San Jose toch al ken.. Vanmiddag wel even naar het Centrum

Afgelopen week:
Maandag. Nieuwe docent is Nicolas en spreekt geen Engels, behoorlijke uitdaging dus!Erg veel nieuwe mensen vanochtend bij de bus, Reife en Sofie waren er neit eens, en het busje zat helemaal vol. 14 studenten. Vanmiddag hele middag met Kate en Reife in de Monkey bar gezeten, tijdje in de ´poolbar´ zitten leren. Via het strand terug gelopen.
Dinsdag. En toen was Flavio ineens kapper. Niete helemaal kaal, bov enop wat langer gehouden. Vandaag Shannon in de les, zij loopt heir al lang rond, maar spaans niveau is gelijk aan de mijne. Eerste deel van de les nutteloos Ser en Estar herhaald. Na de pauze wel goed de andere 3, tener, haber en hacer, behandeld. Na de les gedeeltelijk met de dansles mee gedaan, maar ik ben echt te slecht (A). Na de lunch hw gemaakt, en toen in de zon gelegen. ´s middags erg sterke maar lekkere ´wekelijkse´ bushwalker gedronken. RECEPT: Vodka, Kaluah, Amaretto, banaan likeur(geen pisang ambon, want je wilt m niet groen hebben), Baileys, Francello, een banaan en een zooi ijs. Via het strand terug gelopen met kate en raife, en omdat we de enige 3 vaste Monkey Bar gangers zijn, zei kate: "We´re like the three Musketiers"
Woensdag. En toen was er ineens geen water toen ik opstond.. Vandaag na de pauze op school ineens weer een neiweu iemand er bij, dus weer de 5 ww van To be besproken. Beetje ´kan ik er ook nog bij´ verhaal.. Door al die herhaling van bekende stof raak ik de motivatie een beetje kwijt.. Vandaag weer tot laat in de MB gebleven, en om 17.15uur naar dat zelfde uitzicht punt van vorig week gelopen, en vanaf daar een prachtige zons ondergng gezien. ´Savonds bij Angelina´s gegeten en daarna door naar de monkey bar.
Donderdag. Wat een nutteloze dag. Hele dag over La en El geprat, wat logisch is en waarvan ik de uit zonderingen toch neit geleerd krijg, omdat ik die woorden niet gebruik. Gustavo durft geen antwoord te geven op vragen over geld, draait er omheen. kon me geen antwoord geven waarom tamarindo vor 6 personen voor 2 dollar kan, en de 2 weken later vor 12 personen ineens 3 dollar is, alles met het zelfde busje. Tamarindo zelf was erg leuk, samen met Julian surfboards gehuurd en 2 uur lang in de golven rond gehangen en een paar keer goed gesurfd. Vanavond met mn familie bij Diablo Tun Tun uit eten geweest, Pizza.Na het eten met Flavio sr. gepoold, erg leuk. Nu southprk in het spaans aan het kijken. Wat me vandaag nog opviel, Nicols zegt heel veel "why? Becaus..." dat is in het spaans grappig "¿Porque? Porque..." Veder in het busje terug van Tamarindo met een vrouw van ong. 45 gepraat, die hier met haar kind spaan studeert, en ze woont in Chappel Hill, en kent Louis, die samen met mn ouders Geneeskunde heeft gestudeerd en daarna naar Amerika is verhuid. Wat is de wereld dan klein..
Vrijdag. Les vandaag was echt niet leuk meer, te simpele dingen wat in 5 minuten ook duidelijk zou zijn geweest. Icm. de hitte in het klaslokaal was dat erg vervelend. Bij maries gelunched, duur en niet lekker. vandaag uitgevonden dat zowel geld opnemen met pin als credit card met geld kost, en maar 2 euro verschilt. Samen met Kate over het strand terug gelopen, omdat Raife met Silvio uit eten ging. Bij Las Brisas even gestopt en tegen Stephnie de bartender/buurvrouw gezegd dat ik weg ging. (mn familie is hiet echt fan van hun als buren, omdat ze vaak laat opzijn ect. en proberen me er een weg te houden :P) Thuis vertelde Flavio dat ie geen geld had om me terug te betalen voor het weekend met de auto, helemaal blut. Gezegd dt ik mn ouders gister gesproken had en dat zij het weekend met de auto Cadeau geven, en dat het geen probleem was.. Dus pap, mam..... ;) Ik ben nu wel uitgenodigd om op de terug weg vanuit Nicaragua 2 dagen te blijven slapen, zonder iets van kosten. Nu gaat de rest van mn haar er af, en dan spullen pakken. Savonds naar Diablo geweest en daar met Julian en Miguel gepoold.
Zaterdag. Vanochtend met de auto naar de Monkey Bar gereden, omdat ik mn tas en alles bij me had. Tot 13.30 bij de MB gebleven en toen optijd naar de bushalte gegaan. De bus zou om 14.00uur vertrekken, maar reed al weg om 13.54uur, dus ik was blij dat ik ruim optijd was :) Op weg naar Flamingo ben ik via Xpuente en Xantacruz gereden. Terug naar San Jose via Liberia. Toen stopte de bus ineens, en toen ik op keek herkende ik de plaats..Dezelfde paspoort controle als tijdens het ristje met mn Tica familie. Naast em zat een Amerikaanse Jongen, die zei dat ie al zn spullen in Heridia had liggen. Eigenlijk zou hij die avond terug naar de VS vliegen, maar dat ging niet door omdat ie zich niet kon legitimeren. Verder begon de reis met open ramen en hete luch wat naar binnen kwam, vanaf half 7, 70 km van SJ was het lekker fris, en vanaf 19 uur de ramen dicht omdat het koud werd. Om 19.55 uiteindelijk in San Jose, waar taxi´s stonden te wachten, erg makkelijk. Hotel is tot nu toe een beetje een doolhof (werd nog erger toen ik vanochtend opzoek ging naar de ´breakfast room´) Hier reserveer ik ook voor 16 mei een kamer, voor de nacht voor mn vlucht. Tot die tijd kan ik hier ook wat kleren achter laten, want mn tas is toch wel zwaar. In San Jose ik koud water weer echt koud, ipv ´koud´ als in Flamingo.. Vanochtend dacht ik geen zonnebrand op mn armen nodig te hebben, maar de zon is toch sterker dan gedacht...

Zondag. Nu ontbeten, kamer voor vanacht verlengd, een uurtje op de computer gewerk. Straks naar de stad opzoek naar een computer met micorfoon en dan even naar huis bellen. Daarna heb ik om 12 uur afgesproken met kate, katy en chris op het plaza Cultura. al heb ik van chris nog geen reactie.. Straks ook even kijken of ik ergens een simpele digitale camera kan vinden, omdat mn telefoon neit echt handig is om veel foto´s mee te maken..

Oh, plannig is om morgen naar Puerto Viego te gaan, en daarna door naar Panama. Op sie van het AD een erg goed stuk over panama gelezen.. Klinkt erg mooi allemaal.

Hasta Luego!

  • 19 April 2009 - 17:19

    Elly:

    op naar de caraibische kust! Veel plezier

  • 21 April 2009 - 16:43

    Sandra:

    Hoi Thijs,
    Het is prachtig geregeld met die auto! Heb jij lekker straks 2 dagen Nicaragua gratis!
    En moet je die ketting de hele dag omhouden?
    Het zijn mooie verhalen thijs!

  • 23 April 2009 - 17:31

    Iris:

    Ga zo door ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Mijn reis naar Costa Rica

Recente Reisverslagen:

25 Mei 2009

Weer thuis

16 Mei 2009

Laatse paar dagen

10 Mei 2009

Liften

07 Mei 2009

Terug in Costa Rica

05 Mei 2009

Vervolg San Blas
Thijs

Actief sinds 18 Feb. 2009
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 73125

Voorgaande reizen:

01 Maart 2018 - 01 Juli 2018

Eerste reis op de Noordam

13 Februari 2017 - 13 Mei 2017

Audax

03 April 2016 - 15 Juni 2016

Maiden Voyage Audax

06 Augustus 2015 - 06 November 2015

Eerste reis op de Red Zed II

09 Februari 2015 - 09 Mei 2015

Op de werf voor Redbox

27 Augustus 2014 - 04 December 2014

Stuurman op de Fjell

12 Maart 2014 - 12 Maart 2014

Mijn tweede reis als derde stuurman op de Finesse

16 September 2013 - 19 December 2013

Eerste reis als 3e stuurman op de Finesse

16 Februari 2013 - 19 Juli 2013

Stage aan boord van de Finesse

26 Juli 2011 - 05 Januari 2012

Stage op de Kimi

18 Maart 2009 - 17 Mei 2009

Mijn reis naar Costa Rica

Landen bezocht: