Flamingo/Potrero - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu Flamingo/Potrero - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu

Flamingo/Potrero

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

29 Maart 2009 | Costa Rica, San José

Buenos Dias!

Wat een week hier aan het strand. Heel erg veel geleerd op school, wat nog lastig in de praktijk te brengen is. Maandag-woensdag gewoon 's ochtends les gehad, en daarna in het Marina Resort wat bij de zwembaden rondgehangen, samen met alle andere studenten. Woensdag avond wat Ladies Night bij Brisas, de bar hier in Potrero. Erg gezellig, veel gekke mensen, dronken mensen. Erg leuk om naar te kijken.
Donderdag ben ik na de les met Jan, Debra en Lisa gaan vissen. Eigenlijk was het niet heel boeiend, want na een hele tijd met van die blink visjes achter de boot rond gevaren te hebben en wat gewoon hengelen met stukjes vis, hadden we nog niks gevangen. Ik heb me echter prima vermaakt door heerlijk te slapen op het voor dek, lekker op en neer gaand met de golven, en wat rond kijken. Aan het einde tijdens de zonsondergang hebben we wel nog wat vissen gevangen, 8 Red Snappers. Ik heb er toen 3 mee naar huis genomen, en die heeft mn Tica mama toen voor de hele familie heerlijk klaar gemaakt.
Vrijdag weer een gewone dag op school gehad, waarna we met een groepje studenten naar Conchal Beach zijn gegaan. Erg mooi daar, erg gezellig. ´S avonds ben ik in Brasilito, het dorpje waar een ander deel van de studenten slaapt, blijven eten bij de pizzeria.
Zaterdag ochtend heb ik met Chris, Clair en Miguel een Hyunday Tuscan gehuurd en zijn we naar de Vulcan Ricon de la Vieja geweest. Erg mooie tocht gelopen, met van die zwavel stoom openingen, kokende modderpoelen en heel gekke parasiet bomen, die om een andere boom heen groeien, en dan de basisboom op vreten als het ware, waardoor de parasiet boom dus een holle kern heeft. Veder was er ook nog een waterval, die in het regenseisoen behoorlijk groot schijnt te zijn. Nu was het echter maar een klein stroompje. Dat betekende dus een uitdaging voor ons om de 10 m hoge rotsmuur te beklimmen. Daarna nog een stuk minder stijl door naar boven gelopen, waar we een of andere gekke zwarte vogel, met witte borst en gele snavel zagen, van ong. 75cm hoog.
Na de Vulcaan zijn we naar Rancho Santa Monica gegaan. Nadat we daar eerst de spannende wedstrijd tussen Mexico-Costa Rica hadden gekeken (wat ze helaas verloren hebben) begon het stieren vechten/rodeo rijden. In een grote ring werd een Stier/Bull/Torro los gelaten mete en ker er boven op die er zo lang mogelijk op moest blijven zitten. Zodra de rijder era f gegooid was, begon de lol loor de andere mensen in de ring, nadat die zo lang mogelijk stil hadden gestaan, mete en rond rennende stier. Alle mensen in de ring mogen de stier dan gek maken, en dan hopen dat ze op tijd weg rennen. Ook vanaf de ring was het en uitdaging om de stier te raken. Ik heb zelf 3 keer mee gerend in de ring met een los lopende stier. Het leuke is dat op het moment vlak voor de stier los gelaten wordt, maak je je nog druk over een mug die op je been zit.. Toen kwam Chigüirra de ring is. Hij is een pitbull onder de stieren, en omdat die zo agressief is, kwam die zonder bereider de ring in. Chris had al erg veel bier gedronken, maar stond wel in de ring, Miguel stond vanaf het Vip podium toe te kijken, Clair hing rond een of andere barman en ik stond als bob nucher in de ring. Nadat de stier, opgefokt met een stungun de ring in kwam, had ie Chris bijna te pakken, maar die was net snel genoeg op het hek van de ring geklommen. Na wat rond rennen ging het mis, Chris rende recht op Chigüirra af, en die kwam toen achter Chris aan. Dit nadat die stier echt op zown stieren manier met zn poot in het zand had staan graven en briesen.. Chris was niet optijd weg en werd gelift door de bull, welke maar door bleef gaan met chris om te rollen. Door de combi van bier en andrenaline voelde hij op dat moment niks, maar kon er ook niks tegen doen. Gek genoeg rende ik er op af, en met ’Mas o meno’ (min of meer) aarzeling en de stier recht aan kijkend om 1 meter van me af heb ik chris toen aan z’n been mee weg getrokken, naar de rand van de ring, waar miguel me te hulp kwam. Buiten de ring stond ie op, ”I’m Okay”. Daarna verloor ie zn haarband, zonder het te merken en zakte in een. Shock, hij wist niks, voelde niks. Fucked up dus. (verlies van die haarband was duidelijk teken dat het niet goed ging, want dat ding is ong. Heilig, ben ik in een week achter gekomen. Hij heeft heel veel geluk gehad.. Uiteraard was ie daarna de held bij alle andere vechters. Later na veel gezeur met drunken mensen, en clair in een taxi gedupt te hebben, omdat ze dat graag wilde, ben ik met Miguel en een of andere local die we ergens af moetsen zetten, naar huis gereden.
Vandaag om 8uur opgestaan, zodat ik de auto naar het verhuurbedrijf terug kon brengen. Daarna ben ik heerlijk in de zon over het strand terug gelopen naar Potrero, waar mn ontbeitje van toast, spiegel ei en arroz y pinto klaar stond. Ik zit nu in het internet cafe van Potrero, en ga zo door naar Playa Pinca, wat hier vlak naast is. Ik ben benieuwd naar de nieuwe mensen die volgende week als First Weeks er zijn.

Ik weet nog niet wanneer mn volgende bericht komt, maar het zal ws eind van de week, of na het weekend worden, tenzij er iets erg bijzonders gebeurt.

Que tenga un buen dia!

  • 29 Maart 2009 - 21:42

    Elly:

    wow,morgen een rustig dagje hoop ik voor je.
    groetjes

  • 31 Maart 2009 - 11:55

    Iris:

    Chillllllll :D

  • 31 Maart 2009 - 14:50

    Opa Anton:

    hallo Thijs,
    Mooi verhaal van die stieren. Werden de stieren nog afgemaakt of in Costa Rica niet ?
    A.s. week wat minder enerverende toestanden, vindt Oma, b.v. een schaaktournooi. Wat denk je daarvan ?
    Gortejes, Opa.

  • 31 Maart 2009 - 19:17

    Oma Gerry:

    Kind, wat haal je allemaal overhoop. Ga nooit de stierenring meer in. Veel succes met het vissen, kom het hier maar leren en dan bij ons een visje eten.
    Groeten, opa en oma

  • 06 April 2009 - 20:33

    Ivarvid:

    Klinkt heftig Thijs! Wel vreemd dat die maat aangeprezen werd terwijl jij hem uit de ring heb Moeten sleuren... Wel super gaaf dat je meegedaan hebt met het stierenvechten, leuk verhaal voor op een feestje ;) zolang de anwb
    maar geen gipsvlucht voor je hoeft in te lassen :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Mijn reis naar Costa Rica

Recente Reisverslagen:

25 Mei 2009

Weer thuis

16 Mei 2009

Laatse paar dagen

10 Mei 2009

Liften

07 Mei 2009

Terug in Costa Rica

05 Mei 2009

Vervolg San Blas
Thijs

Actief sinds 18 Feb. 2009
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 73133

Voorgaande reizen:

01 Maart 2018 - 01 Juli 2018

Eerste reis op de Noordam

13 Februari 2017 - 13 Mei 2017

Audax

03 April 2016 - 15 Juni 2016

Maiden Voyage Audax

06 Augustus 2015 - 06 November 2015

Eerste reis op de Red Zed II

09 Februari 2015 - 09 Mei 2015

Op de werf voor Redbox

27 Augustus 2014 - 04 December 2014

Stuurman op de Fjell

12 Maart 2014 - 12 Maart 2014

Mijn tweede reis als derde stuurman op de Finesse

16 September 2013 - 19 December 2013

Eerste reis als 3e stuurman op de Finesse

16 Februari 2013 - 19 Juli 2013

Stage aan boord van de Finesse

26 Juli 2011 - 05 Januari 2012

Stage op de Kimi

18 Maart 2009 - 17 Mei 2009

Mijn reis naar Costa Rica

Landen bezocht: