Terug in Costa Rica - Reisverslag uit Santa Elena, Costa Rica van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu Terug in Costa Rica - Reisverslag uit Santa Elena, Costa Rica van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu

Terug in Costa Rica

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

07 Mei 2009 | Costa Rica, Santa Elena

Dinsag 5-5-2009 vervolg.Tent is schoon, ik ben uitgechecked. Na een colatje in de Havana Club boodschappen gaan doen. 8kg Snapper gekocht, 4 stuks, en wat citroen en ui. Terug in het hostel was ik klaar om naar de Mall/busstation te gaan, maar de dames waren nog aan het internetten. Even geprobeerd Casper te bellen, maar dat lukte niet, dus toen even met mn ouders gebeld. Na lang wachten toch naar de mall gegaan. Eerst een buskaarjte naar San Jose gekocht, voor 11 uur vanavond. Toen met z´n vieren in een enorme Mallrond gelopen. Nieuwe lampje voor mn MiniMaglite gekocht, LED. Daarna geprobeerd de bus naar huis te nemen, maar na een tijdje wachten toch maar voor de taxi gekozen. In het hostel aan de vis begonnen. uiteindelijk hebben ze 45 minuten op de BBq gelegen, wat net wat te lang was :( Ondertussen geprobeerd foto´s te uploaden, ws nog steeds bezig. Toen de vis klaar was, was het aluminiumfolie wat vast geplakt door het citroensap. Helaas. (haalde echter wel mooi het vel van de vis af, zodat we bijna soort filet hadden) Snel even voor de sla een sausje gemaakt, mayo, ketchup zou en wat rum. Eten. Toen bleek het ineens al 20.45uur te zijn, en om 21.30uur moest ik bij de bus terminal zijn. Vis was iets va novercooked. De slasaus beviel iedereen erg goed. In 15 minuten snel gegeten. Snel tas gepakt, gedouched en afscheid genomen. Bye Matthias. uiteindelijk om 21.40 uur in de bus terminal. 22.30uur in de bus, 23.00 uur vertroken. Gelijk douane papieren al ingevuld. Bus is erg luxe, voldoende beenruimte, niemand naast of voor me, dus alle ruimte. Tijdens het eten rum en cola op, dus wordt goed slapen straks.. Paspoort op mn buik, tas om mn voet gebonden. Net even naar alle bustijden zitten kijken, en misschien neem ik vanuit San Jose wel een bus naar El Salvador, op en neer voor alle stempels in mn paspoort.. Snorkel heb ik helaas niet meer terug gekregen.
Woensdag. Busreis tot de grens was best goed gegaan. Toen ik m´n stoel naar achter deed, kreeg ik de reactie: ´pleas don´t kill me..´ Dus toen mn stoel maar wat minder ver naar achter gedaan. Nu bij de grens staan we al ruim 3.5 uur te wachten, wel net m´n paspoort met toelating tot Costa Rica gekregen. Lange wachttijd was omdat 2 mensen hun papieren niet goed hadden ingevuld. Goede Rit verder, lekker ontbeten en om 15.00 uur in San Jose. M´n idee om naar El Salvador te gaan, gaat niet door, 59 dollar enkele reis. Taxi genomen en wilde naar Hostel Bekuo gaan, maar da dat ik de taxi chauffeur vertelde dat ik naar Monte Verde wilde, wist hij wel een beter adres, dichter bij het bus station. Er zouden morgen namelijk geen taxi´s rijden ivm een staking. Na wat rondrijden de busstop voor Monteverde gezien, en 100m verderop was het pension, chinees restaurant tegenover, internet en supermarkt vlak bij. Toen was het ineens weer Costa Rica, 25 dollar voor mn kamer(wel 2 pers. bed, warm water, en alles zo dicht bij, maar geen ontbeit) en 8000 colon voor de taxirit. NO WAY voor zo´n klein stukje, maar hij had geen teller of wat.. Tja, ik spaar de koste nvan een taxi naar een restaurant en naar het busstation morgen uit. In het internet cafe gezien dat het uploaden van mn foto´s helaas niet is gelukt. Net bij de chinees tegenover gegeten, bifstec Hawaii, wel lekker. K heb mn Tica family gebeld, en afgesproken dat ik daar zondag naar toe kom voor avond eten en slapen. Nu lekker naar bed, want morgen om 4.30uur opstaan voor de bus.
Woensdag. Vanochtend om 4.30 uur opgestaan, omdat ze gister bij het busstation hadden gezegd dat ik om 5uur daar moest zijn. Bij de bakker tegenover lekker vers brood gehaald, maar ik moets eerst helpen om het rol luik voor de winkel omhoog te doen. Brood was nog warm. Tijden het wachten een praatje gemaakt met een duitse die 5 maanden aan het reizen is, en een amerikaan die een jaar geleden alles verkocht had en nu aan het rond reizen is. Om 6.30uur met de bus vertrokken. STuk minder confortabel dan de Ticabus, maar gelijk aan de bus van en naar Flamingo. In Santa Elena gelijk reclame mannetjes om ons heen toen we uit de bus stapte. 7dollar voor een kamer zonderontbeit, 10 voor kamer met ontbeit. In de bus had ik net zitten denken, laat het droog blijven tot ik een hostel gevonden had. Net voor we stopte begon het te regenen.... K ben toen maar naar Hotel El Tucan gegaan, die van 10 dolalar incl. ontbeit. Volgens mij behoorlijk nieuw. Nadat ik mn kamer had gezien, en we naar de recptie liepen zagen we verder op 3 tucans in een boot zitten. Blijkbaar bijzonder dat ze zo dichtbij in de stad komen. Tucans gezien, vakantie compleet :P De kamer is 2.5m bij 2.5m , 2 pers bed pas er net in. ´Mooi´ fel oranje lakens en bijpassende gordijnen. Bij de receptie info gekregen over alle activiteiten. Nu eens even bedenken wat ik allemaal wil gaan doen/zien hier..

  • 07 Mei 2009 - 20:10

    Elly:

    een chinees in CR. Had je dat gedacht??? Geniet nog van je laatse weekje!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Santa Elena

Mijn reis naar Costa Rica

Recente Reisverslagen:

25 Mei 2009

Weer thuis

16 Mei 2009

Laatse paar dagen

10 Mei 2009

Liften

07 Mei 2009

Terug in Costa Rica

05 Mei 2009

Vervolg San Blas
Thijs

Actief sinds 18 Feb. 2009
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 72871

Voorgaande reizen:

01 Maart 2018 - 01 Juli 2018

Eerste reis op de Noordam

13 Februari 2017 - 13 Mei 2017

Audax

03 April 2016 - 15 Juni 2016

Maiden Voyage Audax

06 Augustus 2015 - 06 November 2015

Eerste reis op de Red Zed II

09 Februari 2015 - 09 Mei 2015

Op de werf voor Redbox

27 Augustus 2014 - 04 December 2014

Stuurman op de Fjell

12 Maart 2014 - 12 Maart 2014

Mijn tweede reis als derde stuurman op de Finesse

16 September 2013 - 19 December 2013

Eerste reis als 3e stuurman op de Finesse

16 Februari 2013 - 19 Juli 2013

Stage aan boord van de Finesse

26 Juli 2011 - 05 Januari 2012

Stage op de Kimi

18 Maart 2009 - 17 Mei 2009

Mijn reis naar Costa Rica

Landen bezocht: