Week 2 - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

05 April 2009 | Costa Rica, San José

Hola!

De week is erg snel voorbij gegaan voor mn gevoel. Veel geleerd, veel gedaan. Deze week zijn er weinig nieuwe studenten bij gekomen. 1 nederlands meisje, een Oostenrijks meisje en een amerikaanse jongen, waarvan de laatste 2 als een tijdje in Monteverde zaten. Voor maandag heb ik alle kledingstukken moeten leren, waarbij ik soms moeite had met het vertalen van het engels naar het nederlands, erg lastig. Op de terugweg ben ik half over de weg, half over het strand gelopen, omdat het water om half 6 gewoon te hoog op het strand stond. Heel gek, want vorige week woensdag had ik nog ruimte zat om te lopen. Als avond eten iets van varkensvlees gehad (uiteraard met rijst en bonen) wat half vlees, half erg hard en knapperig met haren was. Stukje heb ik total op, stukje alleen het vlees er af gegeten. Flavio (de vader) vond het wel grappig, ‘de student die het niet lust’.

Dinsdag. Gister er vroeg gaan slapen, omdat de familie al in bed lag toen ik om half 9 klaar was met leren en mn kamer uit kwam. Vandaag in de les kledingstukken geteken, en daarna benoemen. Na de les samen met Reiffe dansles gehad van Gustavo, de student coordinator. Grappig, maar wel erg warm. ‘S Avonds naar Outback Jacks gegaan voor Lena’s verjaardag, erg gezellig. Op de terugweg weer een geweldige taxirit ervaring rijker geworden: een auto met maar 1 koplamp (een echte 1 oog Dino, he Arvid ;)), geen deur panelen meer, dus gewoon direct metal, aantal lege bierflesjes op de achterbank, geen zij-ramen en een goedkeuring tot half 2007. Dan ook nog eens het genot om over een stoffig weg achter een auto aan te rijden zonder achterlichten.. Is rodeo toch nog best veilig eigenlijk.. Ik zie dat het in Nederland 1 april is, even over gedacht om mama een smsje te sturen dat ik iets van een taxi ongeluk heb gehad, maar toch maar niet gedaan.

Woensdag. Rustige dag, hele middag in het Marina Resort rond gehangen. Erg leuk, er kwam een enorme gif groene leguaan het terras op lopen, toen ik net bezig was met mn huiswerk, wat alle dieren en insecten leren was. Paar mooie foto’s van gemaakt.

Donderdag. Vandaag ontbeit gehad met omelet met kaas, paprika, ui, champignons en tomaat. Erg lekker, mar wel wat zwaar voor de ochtend. Na school zijn we met een paar mensen naar Tamarindo gegaan. Erg lekkere tonijn steak als lunch op, Muy Rico! Daarna naar het strand, waar de golven een stuk hoger zijn dan in Flamingo. Aantal keer voor de golf uit gezwommen, en dan als het waren op mn buik door gesurft.

Vrijdag. Vandaag had chris besloten toch maar even naar het ziekenhuis in Liberia te gaan, omdat ie nog steeds wat last had met ademen. Daardoor had ik vandaag dus een prive les, wat erg intensief is. Om half 12 ter voorbereiding op Semana Santa een aantal typische Costa Ricaanse gerechten gegeten, zoals Arroz con leche, een sort rijstepap. Na een lekkere monkey burger een nieuwe favoriet plekje in het zwembad gevonden, bij de infinity pool is een waterstraal, waar je dus als maar tegen in kan blijven zwemmen.

Zaterdag. Wat een dag. Vanochtend om 10 uur afgesproken om opgehaald te worden voor transport naar de atuo verhuur, maar dat werd uiteraard een kwartier laten voordat ik opgehaald werd. Ik ben toen met mn familie naar Liberia gegaan. Eerst wilden we bij de Burger King gaan eten, amar hier was het veel te druk. We zijn toen doorgereden naar een klein marktje achter af en daar heb ik heerlijk een halve gefrituurde kip met friet op. Na het eten zijn we doorgereden naar de Mall. Hier ben ik met de jongens naar de bios geweest, iets van Loco Dineiro (google.. Oh het is.. niet gevonden). Een kaartje kostte 1600 colones, wat vergeleken met Nederland echt niks is. Na de Mall zijn we bij de kerk van Liberia gaan kijken, waar net een ‘God parade’ bezig was. Allemaal dansende en met vlaggen zwaariende mensen, en mensen met religieuse leuzen. Toen zijn we via de snoepwinkel naar de African Zoo gegaan, maar dit was veel te duur. We wilden toen naar een vulkaan gaan, die niet het ‘bezit’ van een national park is. Onderweg kwamen we echter politie tegen. Daar moesten we onze papieren aan laten zien, wat voor mij geen probleem is, maar m’n familie heeft blijkbaar geen papieren. Na veel spaans gebrabbel waar ik niks van snapte, hebben we ons voor 10.000 colones vrij kunnen kopen en zijn we maar omgekeerd en naar een feest in Porte Golpe gegaan. Dit was weer een Rodeo feest, maar zoals beloofd ben ik niet de ring in gegaan. In de ring stonden gemiddeld 100 mensen om met de stier te rennen, vorige week stonden wij met 25-30 man in de ring. Ik heb wel veel foto’s en filmpjes gemaakt, waar het idee van de torro duidelijk wordt. Toen kwam het hoogte punt van de avond, El Malacrianze, el torro numero uno de Costa Rica. Deze stier heeft volgens verhalen 35 mensen het leven gekost, in het echt zijn het er 2 of 3. Wel 200 mensen stonden nu in de ring heb op te wachten, publiek stond op, fototoestellen in de aanslag. De accu van mijn camera was toen leeg….. Uiteindelijk was de st(i)er slechts 30 seconden tot 1 minuut in de ring, maar wat een enorm beest. Daarna naar huis gegaan en lekker gaan slapen.

Zondag. Terwijl ik mn verhaal van gisteren schrijf, krijg ik m’n ontbeit. Weer dat lekkere maar ontzettend machtige omelet. Na mn ontbeit ben ik de auto terug gaan brengen, maar eens nog helemaal naar boven op de berg gereden, stevige klim over zowel zand als beton. Hier staan erg veel huizen, met prachtig uitzicht, infinity pool, noem maar op te koop. Daarna hield de weg op, en ben ik dezelfde weg terug gereden en opzoek gegaan naar een benzine pomp, wat nog wat moeite kostte. Uiteindelijk mooi optijd de auto ingeleverd. Nu ik ik denk ik al weer 2 uur achter de computer, vanalles te regelen met foto’s uploaden, mail en dit verhaal. Straks even de zee in en dan weer terug naar huis.

Que tenga un buen dia!

  • 06 April 2009 - 10:32

    Elly:

    HA Thijs, Waar komen al die eieren vandaan? Hebben jullie thuis kippen?

  • 06 April 2009 - 15:03

    Casper:

    Ziet er allemaal erg lekker uit, maar hier is het ook mooi, met 28 graden in een kantoor zitten zweten :-S, ben wel jaloers op je, maarja. Ik heb de foto's al gezien, vooral die groene leguaan is gaaf, prachtige foto!

    Veel plezier nog

    (is ontbeit spaans?) ;-)

  • 06 April 2009 - 20:45

    Ivarvid:

    @casper, dat moet wel, Thijs iz er wel heel consequent mee (lastig woord :p )

    Wij gaan morgen naar de autorai, jammer dat je niet mee kunt maar je zult je zo te zien nog wel vermaken... Je krijgt de foto's met ivar achter het stuur van de veyron cabrio nog wel te zien! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Mijn reis naar Costa Rica

Recente Reisverslagen:

25 Mei 2009

Weer thuis

16 Mei 2009

Laatse paar dagen

10 Mei 2009

Liften

07 Mei 2009

Terug in Costa Rica

05 Mei 2009

Vervolg San Blas
Thijs

Actief sinds 18 Feb. 2009
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 72864

Voorgaande reizen:

01 Maart 2018 - 01 Juli 2018

Eerste reis op de Noordam

13 Februari 2017 - 13 Mei 2017

Audax

03 April 2016 - 15 Juni 2016

Maiden Voyage Audax

06 Augustus 2015 - 06 November 2015

Eerste reis op de Red Zed II

09 Februari 2015 - 09 Mei 2015

Op de werf voor Redbox

27 Augustus 2014 - 04 December 2014

Stuurman op de Fjell

12 Maart 2014 - 12 Maart 2014

Mijn tweede reis als derde stuurman op de Finesse

16 September 2013 - 19 December 2013

Eerste reis als 3e stuurman op de Finesse

16 Februari 2013 - 19 Juli 2013

Stage aan boord van de Finesse

26 Juli 2011 - 05 Januari 2012

Stage op de Kimi

18 Maart 2009 - 17 Mei 2009

Mijn reis naar Costa Rica

Landen bezocht: