Update 2 vanauit Yantai - Reisverslag uit Yantai, China van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu Update 2 vanauit Yantai - Reisverslag uit Yantai, China van Thijs Mourik - WaarBenJij.nu

Update 2 vanauit Yantai

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

19 April 2015 | China, Yantai

Tja, wat valt er te vertellen..
We liggen nog steeds op de werf. Het is zeker nog interessant hier! Na een rustige periode is het een tijd flink druk geweest met commissionings aan boord, waarbij de systemen controleert. Nu dat wat rustiger is, heb ik aardig wat tijd gestoken in de SOLAS training manual waarin het gebruik van alle life saving appliences aan boord uitgelegd worden. Dat is onder andere het gebruik van de reddingsvesten en immersionsuits. Daarna ben ik bezig geweest met de Fire Fighting manual, waarin alles over brandbestrijding uitgelegd wordt. Een deel hierin is algemene informatie, een deel scheep specifieke informatie over het precieze type brand blusser aan boord enzo. Ik heb die manuals vaak op m’n vorige schepen zien liggen, dus het is leuk dat ie deze keer door mij samengesteld is.

In de weekenden, lees zondagen, gaan we vaak nog een klein stukje op pad. Waar we de eerste weken echt flink aan de wandel gingen, kennen we de stad nu wel aardig dus pakken we eerder een taxi naar bepaalde plaatsen waar we over gehoord hebben. Zo ben ik laatst nog bij de dierentuin geweest, waar we echt pas na 8 weken over hoorde.. Heel bijzonder om te zien, die chinezen moeten en zullen per se wat over de hekken naar de dieren gooien. Chips, koekjes, wat dan ook. En dat er soms een hek staat, is slechts een kleine beperking. Bij de apen wordt het pas een uitdaging. Daar heb je namelijk ongeveer 4 meter hoge glazen wanden en dan pas hek werk, dus moet er nog meer en vaker gegooid worden om wat in de kooi te krijgen…. Zucht….

Voor het eten wissel ik nog altijd redelijk lokaal eten, westers eten en zelf koken redelijk af. Ik probeer vol te houden om 3 keer per week te fitnessen en dat zijn dan de dagen dat ik of zelf kook of snel een broodje bij de subway haal. De andere dagen gaan we vaak met collega’s een hapje ergens eten en daarbij wisselt het tussen echt lokaal chinees, of echt internationaal in de Irish Pub… Een dag in het weekend is het Tepanyaki dag. Voor 200 yuan, zo’n 30 euro, jezelf helemaal vol eten met de lekkerste vis en vlees gerechten die recht voor je neus op zo’n grote plaat gebakken worden. Ideaal!

Wat de komende periode gaat brengen is allemaal nog onduidelijk. Een deel van de collega’s is sinds maandag op proefvaart en die blijven 2 weken weg. De verwachting is dat wij in die tijd dan vertrekken zodat we begin mei in Singapore zijn voor ons eerste project, een afzink lading! Het mooiste zou zijn dat ik het laden daarvan nog mee kan maken en dan voor vertrek vanuit Singapore naar huis vlieg en zo’n beetje half mei weer in Nederland terug ben. Hopelijk is het dan lekker weer, want ik heb echt zin om motor te rijden. Ongeveer de helft van de Nederlanders hier rijdt motor, dus langzaam aan word ik gek van de mooie motor verhalen die ik hier hoor!

Groeten en tot van de zomer,
Thijs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijs

Actief sinds 18 Feb. 2009
Verslag gelezen: 898
Totaal aantal bezoekers 72790

Voorgaande reizen:

01 Maart 2018 - 01 Juli 2018

Eerste reis op de Noordam

13 Februari 2017 - 13 Mei 2017

Audax

03 April 2016 - 15 Juni 2016

Maiden Voyage Audax

06 Augustus 2015 - 06 November 2015

Eerste reis op de Red Zed II

09 Februari 2015 - 09 Mei 2015

Op de werf voor Redbox

27 Augustus 2014 - 04 December 2014

Stuurman op de Fjell

12 Maart 2014 - 12 Maart 2014

Mijn tweede reis als derde stuurman op de Finesse

16 September 2013 - 19 December 2013

Eerste reis als 3e stuurman op de Finesse

16 Februari 2013 - 19 Juli 2013

Stage aan boord van de Finesse

26 Juli 2011 - 05 Januari 2012

Stage op de Kimi

18 Maart 2009 - 17 Mei 2009

Mijn reis naar Costa Rica

Landen bezocht: